poštanska  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Kako infrastrukturni razvoj utiče na lokalne privrednike u Požegi

25/10/2025
image-gallery-item
foto gzs
Požega- Loša saobraćajna infrastruktura godinama je bila jedno od najvećih razvojnih ograničenja zapadne Srbije.

 I pored povoljnog geografskog položaja, raspoloživih prirodnih resursa i dostupnih kapaciteta za povećanje proizvodnje i izvoza, region nije uspeo da privuče veće investicije.


Izgradnjom auto-puta Miloš Veliki  stvoreni su uslovi da i ovaj kraj privuče veću pažnju investitora,a nova deonica od Preljine do Požege,pretvara Požegu u jedno od ključnih saobraćajnih čvorišta zapadne Srbije.

 

1761315150695

Opština Požega ima resurse da prevaziđe izazove demografskog pada i usporenog ekonomskog razvoja uz privrednike koji su svoje poslove počeli i razvijali u ovoj opštini ,tu pronalazili radnu snagu i nisu se preselili

 

u velike gradove. Jedan od primera je i privrednik Goran Janković iz firme ,,Inmold,, Požega

1761315012146

Foto Gzs

-Radim posao za koji sam se školovao, a 98 odsto zaposlenih su iz Požege i okoline- kaže Janković

 

Firma je počela kao porodična ,devedesetih godina,a danas je velika izvozna firma koja proizvodi  alate za brizganje tankozidne ambalaže i alate za brizganje tehničkih delova i prodaje  ih širom sveta.

1761319673910

Foto Gzs
Koliko je auto put promenio njihov tok poslovanja i svakodnevicu najbolje pokazuje primer kako se putovalo nekad od Požege do Beograda a kako danas.

 

-Mi smo morali planirati ceo dan za Beograd,kako god.Kako smo uspevali da završimo posao ne znam,Ibarskom magistralom se putovalo do Beograda,tri,četiri sata.

 

-Sad stižemo do Beograda za sat i to do aerodroma,za čas,. Avionski prevoz je mnogo bitan sada za naše kupce.Sada je sve za čas.-dodaje Janković

 

Nova deonica omogućila je brži transport robe i sirovina,  preduzeća koja posluju u Požegi sada imaju konkurentsku prednost jer im je Beograd i koridor ka severu zemlje praktično na dohvat ruke a brže se dolazi i do radne snage.

-Sve to omogućava novu kombinatoriku i novo razmišljanje

Mala je populacija u okruženju,teško je naći radnu snagu.Ja sada u razgovoru sa potencijalnim kandidatima mogu da ponudim i neke uslove da čovek živi u Čačku i da svaki dan dolazi ovde jer mu treba 20 ,25 min.

 

Danas je I privrednicima i običnom stanovništvu jasno da autoput „Miloš Veliki“ nije samo saobraćajnica, već pokretač razvoja čitavog Zlatiborskog okruga.

 

Put koji je došao do Požege je ono što se dešava jednom u hiljadu godina,smatra Janković

 

-Nama je bitan i pravac Čačak-Kraljevo, Kruševac -Pojate,to će nam otvoriti nove prilike ka Grčkoj,Turskoj,Bugarskoj ,tržištima sa kojima sarađujemo.

 

Upućeni kažu da su Uvereni  da će Požega u narednim godinama doživeti ekonomski i turistički procvat i da će  građani tek osetiti sve benefite ovog istorijskog projekta

 

 

GZS

požegainmoldautoput

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika matis

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.