u fazama idejnog projekta i projekta za građevinsku dozvolu.
Revizija bezbednosti saobraćaja sprovodi se za državni put IB reda br.28 Užice – Kadinjača – Bajina Bašta, deonica Obilazak Užica na potezu Zlatiborski put (petlja Surduk) – Sinjevac – Volujac.
Kako je navedeno u tenderskoj dokumentaciji, osnovni cilj usluge Revizije bezbednosti saobraćaja je rana identifikacija nedostataka u projektnim rešenjima sa aspekta bezbednosti saobraćaja, koji mogu imati negativne implikacije na bezbedno odvijanje saobraćaja nakon izgradnje puta. Pored toga, cilj je procena rizika koje ti nedostaci predstavljaju za učesnike u saobraćaju, kao i predlaganje mera za njihovu eliminaciju ili ublažavanje mogućih posledica.
Prema Članu 89, stav 1, Zakona o putevima, precizira se, upravljač državnog puta je u obavezi da obezbedi reviziju projekata državnog puta I reda sa aspekta bezbednosnih karakteristika puta za sve projekte izgradnje novih puteva i rekonstrukcije postojećih, u svim fazama projektovanja, neposredno pre puštanja puta u eksploataciju i najkasnije šest meseci nakon toga.
„U prethodnim fazama projektovanja predmetne deonice nije sprovedena procena uticaja puta na bezbednost saobraćaja, niti revizija projekata puta sa aspekta bezbednosnih karakteristika u fazi Idejnog projekta. U cilju obezbeđenja bezbednih uslova odvijanja saobraćaja za sve učesnike naručilac pokreće proceduru kombinovane revizije projekata puta sa aspekta bezbednosnih karakteristika puta, s obzirom na to da je u toku izrada tehničke dokumentacije u fazi Projekta za građevinsku dozvolu (PGD), a da revizija nije vršena u prethodnoj fazi (Idejni projekat – IDP)”, stoji u projektnom zadatku.
Podsetimo trasa obilaznice oko Užica se pruža od državnog puta IB-23 (Ibarska magistrala), gde je predviđena petlja “Surduk”, zatim prolazi preko reke Đetinje i ukršta se sa lokalnim putem Užice – Stapari, a završava se na državnom putu IB-28 Užice – Bajina Bašta (raskrsnica „Volujac”).Ukupna dužina deonice je oko 4,85 km, a na trasi se nalazi nekoliko značajnih konstrukcija, među kojima su petlja „Surduk” i most preko Đetinje.
Gradnja obilaznice, sa projektovanom brzinom od 60km/h i dve trake koja će biti povezana sa tunelom ispod Kadinjače i putem prema Republici Srpskoj, počela je u novembru 2023. godine.
Ugovor o projektovanju i izgradnji vredan 29.8 mil EUR potpisan je sa kineskom kompanijom Power construction corporation of China.
Glas zapadne Srbije/TV 5 Užice
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.