Necete verovati  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Radovi na auto – putu od Pakovraća do Požege u „petoj brzini”, još 100 metara do probijanja leve cevi tunela Munjino brdo

01/11/2024
image-gallery-item
Foto: GZS
Čačak / Lučani / Požega – Auto – put Miloš Veliki najznačajnija je saobraćajnica u zapadnoj Srbiji koja povezuje Moravički i Zlatiborski okrug.

 

Trenutno su najintenzivniji radovi na deonici od Pakovraća do Požege koja se smatra jednom od najzahtevnijih jer prolazi kroz brdovit teren a više od trećine ovog dela auto - puta je na mostovima i u tunelima. Ova deonica dugačka je 19, 5 kilometara ali je konfiguracija terena značajno uticala na dinamiku radova.

 

 

Tunel Laz kroz planinu Jelicu je probijen i u njegovoj unutrašnjosti u toku su elektro – mašinski radovi.

 

1730457761632

 

„Tunel Laz je fizički završen sada već, u smislu da su izvedeni građevinski radovi, da je oprema montirana, preko 98 odsto.

 

1730457795396

 

Međutim, taj ostatak se odnosi na funkcionalna ispitivanja i probe kojima se svi sistemi koji su ugrađeni testiraju i dokazuje se njihova ispravnost. Tek tada tunel može da dobije dozvolu za puštanje u rad”, kazao je rukovodilac stručnog nadzora Vladimir Petrović.

 

1730457820195

Rukovodilac stručnog nadzora Vladimir Petrović, foto: GZS

 

A kada se izađe iz tunela Laz sledi 7, 5 kilometara do ulaza u tunel Munjino brdo. Ta je deonica zahvaljujući terenu kroz koji prolazi zahtevala primenu svih mogućih inžinjerskih konstrukcija, a na toj trasi nalazi se čak 16 mostova i petlja Lučani.

 

1730457902340

 

„Od ukupno 7, 5 kilometara trenutno je oko pet kilometara ove deonice pod dva noseća sloja asfalta a na preostalom delu do petlje Lučani izvode se radovi na kolovoznoj konstrukciji, tamponski slojevi i vrlo brzo će uslediti asfaltiranje i tog dela.

 

1730457993131

 

Od ukupno 16 mostova uglavnom su svi završeni, preostali su samo završni radovi kao što su uređenje pešačkih staza i postavljanje ograda”, rekao je odgovorni nadzor za trasu Ivan Punišić.

 

1730457919423

Odgovorni nadzor za trasu Ivan Punišić, foto: GZS

 

I petlja Lučani je u završnoj fazi i na njoj se trenutno izvode asfaltni radovi a nakon završetka tih radova biće postavljena naplatna stanica.

 

1730458378030

Petlja Lučani, foto: GZS

 

Tunel Munjino brdo posebna je i najzahtevnija priča. Desna cev nedavno je probijena, dok je u levoj ostalo još oko 100 metara, ali specifična geologija zahteva da radovi sporije napreduju.

 

1730458023562

 

„U pitanju je takva stena koja ne može da se minira već se kopa bagerom i manji je korak iskopa, u takvim situacijama uvek postoji opasnost od obrušavanja, pa se primenjuju dodatne mere.

 

1730458056559

 

Kako se probija tunel odmah se postavlja primarana pa sekundarna obloga i ona je završena na oko 76 procenata. Takođe rade se ivičnjaci, odvodnjavanje tunela, postavljaju se cevovodi za hidrantsku mrežu”, istakao je rukovodilac nadzora za tunele Blažo Dutina.

 

1730458075680

Rukovodilac nadzora za tunele Blažo Dutina, foto: GZS

 

Na ovom velikom gradilištu radovi su, kažu izvođači, ubačeni u „petu brzinu” i kompletan završetak očekuje se na Vidovdan sledeće godine.

 

 

GZS

 

 

 

 

cacak lucani pozega autoput radovi

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika novinari

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.