Домановић тврди да је набавка три половна возила био добар пословни потез, не зна што нису ни данас у употреби 


U Srbiji danas oblačno, mestimično kiša              Razlog havarije je obrušavanje zemlje, evo do kada će biti rešen problem sa vodom u Aveniji              Sutra Forum poslodavaca u Čačku, 10. maja u Gornjem Milanovcu              SNS Čačak - Čačanska opozicija ko pile u kučinama             

 
Домановић тврди да је набавка три половна возила био добар пословни потез, не зна што нису ни данас у употреби
Trenutno na sajtu: 389       |       Podeli:
28.01.2023 | 1 коментар(а)



Чачак - Одговарајући на питања везана за набавку половних возила старости од 10 до 14 година која су плаћена непуних 19 милиона динара,
Петар Домановић, фото: ГЗС

бивши директор ЈКП „Комуналац” Петар Домановић тврди да је то ипак био добар посао у датом тренутку и да су возила имала гаранцију шест месеци, док надоградње две.
Он се позива на локалну власт тврдећи да је добио сагласност од Мире Ђоковић и скупштине, и да је све урадио по закону.
Ево како је Домановић одговорио на питања која му је упутио ГЗС.

1.ПИТАЊЕ: Да ли сте набавили три возила у вредности од 22 милиона динара и да ли су старости од 10 до 14 година?

ОДГОВОР: Петар Домановић није ништа самостално набавио. Спроведене су две јавне набавке, отворени поступак, у свему према закону, по моделу “ПОЛОВНА шасија - НОВА надоградња”, што нисте навели. Комисија од пет (5) чланова коју сам формирао решењем, је спровела сву законску процедуру, потписала записник о отварању понуда и прихватању најповољније понуде. Техничку спецификацију, у смислу захтева јавне набавке, као и увек је радио наш технички сектор. Набављена су три КОМУНАЛНА ВОЗИЛА, односно радне машине:
1. Једно ПОЛОВНО комунално возило аутофекална цистерна са НОВОМ надградњом (комбинована надградња за усисавање фекалија и пропирање кишне канализационе мреже капацитета 6м3 усисавање и 3 м3 пропирање) „Канал јет“. Уговорна вредност: 9.000.000 дин. без пдв.
2. Два Аутоподизача (ПОЛОВНО возило НОВА надоградња)
Уговорна вредност: 9.800.000 дин. без пдв, за оба возила.
Значи, 18.800.000 без пдв за све три радне машине.

*Прилог: Принт скрин са портала Јавних набавки, за оба поступка.

Модел ПОЛОВНО возило – НОВА надградња често користе ЈКП у Србији, посебно за цистерне, због недостатка новца, дугог рока испоруке и скупе опреме. Нова надградња подразумева потпуно нову опрему (танкове, арматуре, стабилизаторе, телескопске полуге, пумпе већег притиска, црева, млазнице ...итд), док је шасија половна, али потпуно сређена и у добром стању, у овом случају произвођача МАН и ДАФ. Врло је битно рећи, оба возила имају ГАРАНЦИЈУ, (захтев тендера и уговор) и то половно возило 6 месеци, нова надоградња 2 године.
Зашто: Нова возила, шасија, је веома скупа и дуго се чека. Друго, цистерне су РАДНЕ МАШИНЕ, које се споро крећу, изузетно мало километара прелазе, имају сезонски карактер употребе, крећу се практично само у локалу, па нема увек смисла куповати нове. Код цистерни је суштински битна функција надоградње, јер она обавља комуналну делатност (прање, фекално усисавање… итд.) И зато се увек купује (производи) НОВА, са захтеваном опремом.

8. јула 2022. год. стигао је један Аутоподизач ДАФ 305 Кw, носивости 12 тона, за тешке терете (грађевински отпад) са НОВОМ надоградњом - ауто стабилизаторима, телескопским полугама, чекрком....итд. са 6 месеци гаранције на возило и 2 године гаранције на комплетну надоградњу. То је био први аутоподизач купљен у ЈКП "Комуналац" после 1998 године, + 12 контејнера од 7м3 за тешки и кабасти отпад. Други Аутоподизач истих капацитета није стигао до 13 јула, односно до примопредаје дужности, тако да ми није познато ништа у вези њега.

12. јула 2022. год. стигло је возило - специјална аутоцистерна, тзв. “Канал-јет” возило ДАФ, + НОВА комбинована надоградња од 8 м3, за усисавање (6 м3) и пропирање мреже (2 м2), са комплетном новом опремом (црева, млазнице, пумпе….). Са 6 месеци гаранције на возило ДАФ и 2 године гаранције на комплетну надоградњу, према уговору. То је била прва “фекална” цистерна набављена у ЈКП “Комуналац” после тачно 20 година, од 2002 год.
За оба возила, стручна трочлана комисија је извршила примопредају са функционалном пробом и обуком за коришћење (записник). Ја сам дужност предао сутрадан 13. јула, услед истека мандата.
Битно је рећи, оба возила имају ГАРАНЦИЈУ, (захтев тендера и уговор) и то половно возило 6 месеци, а нова надоградња 2 године. У тих 4 дана, (од 8 до 12 јула) колико сам још био на дужности, нико ме није известио о било каквим проблемима, нити смо их очекивали, обзиром на ранија добра искуства. Ако је и било проблема, што ми није познато, били су апсолутно лако и брзо решиви, обзиром на гарантни рок. Возила су ПРЕ ИСПОРУКЕ, прошла технички преглед, хомологацију и испитана код АМСС, а након тога су добијена уверења код Агенције за безбедност саобраћаја.

Фекална цистерна са надоградњом

2.ПИТАЊЕ: Да ли је добар пословни потез купити возила која су прешла пола милона километара и која од дана куповине већ неколико месеци нису у функцији?

ОДГОВОР: У датом тренутку јесте био добар пословни потез. Оправданост увођења оваквог модела набавке возила видели смо у намени, односно начину коришћења возила овог типа. Осим тога, услед ситуације на светском тржишту, посебно 2021 и 2022 год, била је изузетно отежана набавка нових возила-шасија која се дуго чекају, a неки произвођачи уопште нису примали поруџбине. Ово се не односи на возила за изношење смећа јер је динамика и режим рада сасвим другачији и сложенији. Смећари се купују искључиво нови, без обзира на врсту и капацитет.

Овакав приступ смо сматрали оправданим са аспекта домаћинског пословања. Није било новца за нову опрему. Поређења ради, а може се проверити, цена једне нове цистерне „КАНАЛ ЏЕТ“ 6+2 м3 је од опреме надградње и возила, била најмање 15.000.000 дин., без пдв, а рок испоруке око 1 године. Цена једног новог аутоподизача је била најмање 13.000.000 дин, без пдв, рок испоруке око 1 год., а за тешке терете (+12 тона) са телескопским полугама и стабилизаторима, чекрком, и знатно више. Гаранција је 2 године, код свих произвођача возила и опреме – надградње, за све ново. Значи, да је купљено све ново, укупна набавка за све три радне машине би била преко 40.000.000 дин + пдв. Овим моделом набавке, дошли смо до практично нових возила за испод 50% цене нових. Значи,, нити су возила била неисправна, у то време, нити су цене „папрене“. Старост, стање шасије и километража су релативна ствар, а возила имају одговарајући АТЕСТ и ЕУРО сертификат. Познато је да не само МАН или ДАФ, већ и друга возила, прелазе и по неколико милиона километара без интервенција.
Није ми познато зашто нису у функцији већ неколико месеци комунална возила КОЈА СУ У ГАРАНЦИЈИ, чак и у овом тренутку. То није питање за мене, не радим тамо од 13 јула. Немогуће је да се веома брзо не реши било који технички проблем, (изузев ако нећете да га решите) посебно код испоручиоца опреме какав је “РЕСОР” Гаџин хан (Ниш). То је јако озбиљан произвођач комуналне опреме који ради за много ЈКП У Србији, има значајан извоз, и има апсолутно све техничке и кадровске капацитете да веома брзо реши било који проблем. У Техничком сектору ЈКП „Комуналац“ раде озбиљни и искусни људи који знају посао. Били су неколико пута службено, у фирми „РЕСОР“ за време производње и монтаже надоградњи и самог возила. Могли су и морали указати на било који проблем, и пре и након испоруке, што би верујем и учинили ако је било потребе. “РЕСОР” би то веома брзо решио и то запослени у „Комуналцу“ добро знају.

Нешто друго је у питању. Моје мишљење је да се ради о жељи и покушају садашњег вд директора да се мој рад омаловажи, прикаже проблематичним, и изложи негативном суду ваших читалаца и јавности. У одсуству искуства и знања у овој области (јер никада није радио у комуналној делатности) могуће је да је у том циљу спречавао надлежне запослене да спроведу неке радње, да брзо и стручно реше проблеме. Они би то свакако знали и могли да реше. Даље, могуће је да се ради о задржавању решавања проблема, “отезању” да би се одложило плаћање, као и, како се незванично чуло, нових захтева ЈКП “Комуналац” према добављачу који нису били предвиђени понудом. Ово говорим заиста без жеље да рад садашњег вд директора критикујем или омаловажавам. Могуће је да је стручан за нешто друго. О његовом раду и понашању говоре резултати ЈКП „Комуналац“ у другој половини 2022 године, а ускор ће и извештај о пословању за 2022 годину.

3.ПИТАЊЕ: Са ким сте се консултовали око набавке таквих, може се рећи, дотрајалих возила која су задужила јавно предузеће 16 милиона и Град Чачак, наравно?

ОДГОВОР: Директор никада не доноси сам одлуке, па то нисам ни ја чинио. Важна ствар, као што су инвестиције су увек биле тема консултација на припремним састанцима, у предузећу и код оснивача Града Чачка. Наведеним набавкама стичу се услови за проширење програма прања и чишћења града, РЈ „Чистоћа“ и “Јавна хигијена” у складу са исказаним потребама. Постоје искуства других ЈКП, истраживање тржишта, знање и искуство у овој области. Тако је на градској скупштини усвојен план јавних набавки, са планом инвестиција, за 2022 годину, без икаквих примедби. С тим у вези, који произвођач би дао ГАРАНЦИЈУ НА КОМУНАЛНО ВОЗИЛО, ако је како кажете “дотрајало”??? Постоји и меница као вид заштите за добро извршење посла, коју испоручилац опреме предаје приликом конкурисања за посао.
За никаквим задужењем није било потребе. Сви извори финасирања су наведени у финансијском плану- плану пословања ЈКП “Комуналац” за 2022. год. То није испоштовано. Никакво задужење, или кредит, није предвиђено, па је подизање истог мимо усвојеног плана, или ненаменско трошење, као и лоше управљање финансијама, посебан проблем. У прилог „добром финансијском управљању“ гооври и чињеница да је ЈКП „Комуналац“ за само неколико месеци, (август – новембар 2022), од апсолутно ликвидне фирме, први пут дошао у ситуацију да добије субвенцију за ликвидност од невероватних 20.000.000 динара из градског буџета, и да вушеструко увећа дуг према ЈКП „Дубоко“.

Даље, 2021 године, по истом моделу, набавили смо и пустили смо у рад две цистерне за прање улица, и то ПОЛОВНА возила МАН и НОВЕ цистерне капацитета 10м3, које виђате на улицама, што је значајно више од цистерни које смо расходовали, а биле су капацитета 6 и 8 м3. Са њима није било никаквих проблема. Наравно да је градско руководство упознато, чак су том приликом у ЈКП „Комуналац“ дошли градоначелник Чачка, господин Милун Тодоровић и помоћница градоначелника за област заштите животне средине, госпођа Мирјана Ђоковић. Они апсолутно разумеју ову делатност и били су оправдано сагласни са свим активностима.


*Прилог: слике цистерне МАН 2021

4. ПИТАЊЕ: Због чега сте журили са набавком када сте знали да сте на тој финкцији свега још неколико месеци?
ОДГОВОР: Нисмо никуда журили. План јавних набавки има свој ток и динамику, који смо поштовали. За тендерску процедуру (само објава на порталу стоји 1 месец) и испоруку сложених средстава треба више месеци. Рок за подношење понуда по јавној набавци је био 25. фебруар 2022. год. Дакле, готово 6 месеци пре истека мандата, 13. јула 2022.год.
Ви сте више од два месеца пре истека мог мандата, 9.маја 2022 год, на свом порталу објавили текст под називом „Петар Домановић и Драган Николић неће више бити директори јавних предузећа“ Значи, нетачно је да ме нисте поменули на Вашем порталу две године, како кажете у допису, упућеног мени. Није се знало да ми мандат неће бити продужен, па ми је речено да „скупљам документацију“. Али ви сте, изгледа унапред знали, мада о томе одлучује скупштина града. И тада нисте тражили став друге стране. Бавио сам се радом а не политиком. Тим пре што сам добио једногласну, пуну подршку Надзорног одбора и оба синдиката ЈКП „Комуналац“ на седници НО од 12. Јуна 2022 год. У то време сам био и актуелни председник скупштине пословног удружења комуналних делатности Србије „Комдел“, у другом мандату, члан Скупштине привредне коморе Србије, а ЈКП „Комуналац“ актуелни добитник децембарске награде града Чачка, апсолутно ликвидан, са више започетих важних пројеката.... итд.

Та одлука је касније поништена. Како је протекла седница градске скупштине, на којој су именовани вршиоци дужности директора „Градског зеленила“ и „Комуналца“, сви знамо. Званично образложење је било да смо „веома добро радили“, али да не можемо поново бити у том статусу због правних процедура, јер смо једном били вршиоци дужности пре 5 година. Не бих то коментарисао, заиста, нити има потребе.

ГЗС




PODELI:










Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


domanovic komunalac cacak

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (1)

  • Što smo dobrii

    Kupiti kamione stare 15 godina nikako ne miže biti dobar posao sa kilometražom na SATU od pola miliona,.. nije vraćana ni slučajno... Pri tom se zaduži firma a mašine ne mogu lako da se registruju koliko su ispravne. Okrečene jesu.. a te fore nije znao da odlazi neka okaci macku o rep. On je zajhao ova javna preduzeća godinama drugo čovek priča o struci i zvanju a fakultet je završio kod Karića- Dakle Domanoviću pusti te fore. Dosta ti je ako znaš šta to znači. O Miri Djoković i njenoj diplomi kod Dula Mufte da ne pričam,..ona sedi na tri stolice i samo joj je njeno duxe važno, čeka sledeći voz i ukrcavanje pre toga da sjebe Miluna....Za tebe se zna da si protiv zato sto ti nedaju kako ti hoćš... ajde bre, Sad ti krivi mediji, a ne silaziš sa Ozona, ko da je neko lud pa ne vidi.



  •  















     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    032 347 001
    redakcija@glaszapadnesrbije.rs

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 157.870.321 посета
    Тренутно на сајту: 389 посетилац(a)