Илустрација, фото - euractiv.com
да би карактер новог аранжмана са ММФ-ом могао да буде усмерен на аранжман
из предострожности и пренео оцену Фонда да Србија улази у кључну фазу реформи.
Савић је рекао да се Влада Србије нада да би нови аранжман могао да буде
договорен до краја ове или почетком наредне године.

„Какав бисмо ми то споразум желели? Постоје две опције - један је онај
кредит из предострожности, где средства стоје са стране, а друга је директан
кредит”, рекао је Савић за РТС, уочи доласка делегације ММФ-а, коју предводи
Зузана Мургашова у Београду.
Мисија ММФ-а ће у Београду боравити од 4. до 20. новембра и за то време ће
са представницима Владе и НБС разговарати о евентуалном аранжману Србије и
ММФ-а.
Према оцени Савића, Србија је ушла у програм реформи - то сада дефинитивно
можемо да кажемо и нема никакве дилеме.
„Имамо два пакета мера које су ове године донета и иде се ка трећој фази, а
то ће бити доношење буџета за 2015. годину. Фонд је проценио, сагласно својим
критеријумима и најавама са наше стране - улазимо у фазу која, по мени,
представља кључну фазу реформи. То је државни пројекат број један у овом
тренутку - постићи споразум са ММФ-ом”, истакао је Савић.
Одговарајући на питање какав аранжман Србија жели, Савић је рекао да ми
сада имамо релативно добру ситуацију због ликвидности и у овом тренутку и у
сагледљивом периоду у 2015. години није потребно да повлачимо средства за
ликвидност.
„Самим тим, и карактер аранжмана са ММФ-ом може да буде усмерен пре свега
на аранжман из предострожности, што значи да се успостави добра сарадња, да се
спроводе мере дефинисане буџетом за 2015, 2016. и 2017. годину”, објаснио је
Савић.
Преседник Савета гувернера НБС је напоменуо да се аранжман с Фондом не
прави само за једну годину - то је програм у коме ми треба да до 2017. године
оборимо фискални дефицит на до три процената БДП-а и то је сада кључно на чему
треба радити.
Савић је указао да би кључна ствар могла да буде буџет за 2015. годину и
пренео да се српска влада нада да би аранжман могао да дође и раније - до краја
ове и почетка наредне године.
У одговору на питање да ли ће ММФ чекати буџет за 2015. годину, да види да
ли ћемо смањити буџетски дефицит који је међу највећим у Европи или ће
аранжмана бити и пре тога, Савић је прокоментарисао да се ту ради само о
претпоставкама, наглашавајућин да је кључ је следећи: буџет за 2015. годину
мора да се усагласи, а сагласност је већ постигнута јер су правци реформи већ
познати.
„Оно што је сада важно јесте ММФ уверити у техничке детаље и то ће бити
задатак за Министарство финансија и министра (финансија Душана) Вујовића да у
непосредним разговорима утврде те детаље, да се програм искалибрира и надамо се
да после тога следи и коначан споразум”, оценио је Савић.
Коментаришући питање да ли ће за ту позитивну оцену бити кључан план како
смањити администрацију и јавни сектор, јер неки домаћи медији спекулишу да би
ММФ могао да тражи смањење од готово 100.000 људи у јавном сектору, Савић је
рекао да се Србија налази у фази када је прошла кроз две етапе реформи и сад
улази у кључан период реформи и то је питање будућности јавних предузећа и на
томе ће јако инсистирати ММФ, односно Светска банка, у чијој надлежности су
јавна предузећа.
„Реформа јавних предузећа је кључ следеће фазе реформе. У мери у којој
јавна предузећа буду реформисана током наредне године, у тој мери ће бити лакше
решити проблеме буџета и затварати причу оне 2017. године када треба укупни
дефицит да буде негде до три процената”, подсетио је Савић.
Предсденик Савета гувернера НБС је рекао да, колико он зна, нису се
постављале непосредно цифре као ограничења броја запослених у јавном сектору.
„Оно што Фонд интересује то јесте - ако се сада договоримо да 2015, 2016. и
2017. реформе буду спроведене са таквим резултатима на такав и такав начин, ми
вама, држави Србији, дајемо простор да изаберете начин, али ми желимо тај
резултат. Кључ је резултат на крају”, рекао је Савић.
Танјуг