Kako navode u dopisu upućenom Ministarstvu finansija, Upravi carina, Privrednoj komori Srbije i lokalnoj samoupravi, ovakav korak postao je neophodan usled pojačane privredne aktivnosti i novih saobraćajnih okolnosti koje otežavaju poslovanje.
Zatvaranjem državnog puta Bistrica – Priboj, zbog istražnih radova za potrebe RHE „Bistrica”, privrednici su prinuđeni da koriste alternativne, znatno duže i neadekvatne putne pravce, što značajno povećava logističke troškove i ugrožava rokove u izvoznim i uvoznim poslovima.
Na inicijativu 25 privrednih subjekata iz Priboja održan je sastanak u prostorijama Slobodne zone sa predstavnicima lokalne samouprave i privrede. Tom prilikom, predsednik Skupštine opštine Priboj, Boris Mrdović, obećao je punu podršku inicijativi, istakavši da lokalna samouprava stoji na raspolaganju za obezbeđenje adekvatnog prostora i infrastrukture za potrebe carinske službe.
„Otvaranjem i razvojem malih i srednjih preduzeća u Priboju, pokazuje se da je ponovna uspostava Carinske ispostave neophodna. Njena neposredna blizina svim učesnicima u carinskom postupku znači mnogo – u pogledu informisanja, efikasnog transporta i bržeg plasmana robe”, ističe se u zajedničkom dopisu privrednika.
Pored aktuelnih saobraćajnih problema, kao dodatni argument ističe se podatak da se, prema nezvaničnim saznanjima privrednika, čak 65 odsto ukupnog carinskog prometa Carinske ispostave Prijepolje odnosi na privredna društva iz Priboja. To, smatraju, dodatno potvrđuje potrebu da Priboj dobije sopstvenu ispostavu, kako bi se poslovanje olakšalo i unapredilo.
Zatvaranje Carinske ispostave 2004. godine, koje je tada obuhvatalo širi region, predstavljalo je težak udarac za pribojske firme, a današnja situacija, kako kažu privrednici, postaje sve teža zbog saobraćajnih ograničenja i kašnjenja u isporukama, što može dovesti i do penala i gubitka stranih partnera.
Trenutna infrastruktura za uspostavljanje ispostave već postoji – u Slobodnoj zoni funkcioniše Carinski referat, postoji kancelarijski prostor, vaga za merenje i parking za kamione. Pominje se i nekadašnja lokacija na železničkoj stanici, a krajnju odluku o najpovoljnijoj lokaciji trebalo bi da donese Uprava carina.
Privrednici poručuju da je ponovna uspostava Carinske ispostave ključna za održivost i dalji rast pribojske privrede, koja sve više zauzima značajno mesto u regionalnoj i nacionalnoj privrednoj slici.
PP Media / GZS
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.