poštanska  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Zapadna Srbija sitno broji do otvaranja auto – puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege: Prema građevinskim merilima ocenjen kao impresivan, bezbednost učesnika u saobraćaju prioritet

27/06/2025
image-gallery-item
Deonica auto - puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege povezuje dva okruga, Foto: GZS

Slušaj vest

Čačak / Lučani / Požega - Do otvaranja auto – puta Miloš Veliki od Pakovraća do Požege ostalo je manje od sedam dana. Masivni građevinski radovi su kompletno završeni

 

i trenutno je sva pažnja preusmerena na testiranje elektronskih i telekomunikacionih sistema u tunelima Laz i Munjino brdo.

 

„Na ulazu u tunel Munjino brdo nalazi se zgrada tunelskog operativnog centra koji upravlja saobraćajem u oba tunela, gde će se nalaziti ogroman monitor i svaka zona u tunelima biće pokrivena video nadzorom i video automatskom detekcijom u slučaju bilo kakavog incidenta, kako bi sve stručne službe mogle da reaguju ukoliko do toga bude došlo”, kazao je pomoćnik direktora JP „Putevi Srbije” Miodrag Poledica.

 

1751017950783

Monitori u tunelsko - operativnom centru, foto: GZS

 

Da se ništa ne prepušta slučaju i da je bezbednost učesnika u saobraćaju prioritet, potvrđuje i prvi čovek JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak.

 

„U tunelsko – operativnom centru u stalnom dežurstvu biće od osam do 10 ljudi i to 24 časa. Svakog trenutka će tu biti protivpožarni kamioni, hitna pomoć i policija. Mogu da kažem da kada auto – put bude otvoren, učesnici u saobraćaju neće imati nikakvih problema, jer će čitava trasa biti maksimalno bezbedna”.

 

 

1751027574772

 

Deonica auto - puta Pakovraće – Požega, dugačka je 19,5 kilometara, prolazi kroz brdsko - planinski teren zapadne Srbije i predstavljala je veliki izazov za graditelje.

 

Gradnja ove deonice podrazumevala je ozbiljne inženjerske konstrukcije a dva najimpozantnija objekta su tuneli „Laz” i „Munjino brdo”, čija ih dužina od gotovo 2,8 kilometara čini trenutno najdužim u Srbiji. Pored njih, na deonici se nalaze brojni mostovi i vijadukti, neophodni za prevazilaženje dubokih klisura i brda. Zato, ono što ostaje iza neimara se sa sigurnošću može nazvati pravim građevinskim remek delom.

 

„Tu su dva ozbiljna tunela, za sada najveća u Srbiji, 33 mosta i 23 konstrukcije koje su urađene zbog klizišta”, preizirao je Drobnjak.

 

1751018084099

Tunel Munjino brdo, foto: GZS

 

Materijali koji su ugrađeni u ovaj auto – put bili su maksimalno iskontrolisani u referentnoj laboratoriji.

 

„Više od 70 opita se radilo za razne materijale koji su se ovde ugrađivali. Beton, kamen, pesak, šljunak, armatura, cement, asfalt, asfaltne mešavine, bitumen, sve je moralo da prođe laboratoriju. To nam uliva sigurnost da je ovaj projekat realizovan izuzetno kvalitetno”, rekao je Poledica.

 

1751018323479

 

Deonica auto - puta Pakovraće – Požega, dugačka je 19,5 kilometara i prolazi kroz impresivni brdsko - planinski teren zapadne Srbije, pa je geologija diktirala tempo rada i iziskivala brojna inženjerska rešenja. Njen izgled nakon završetka izgradnje po svim građevinskim merilima ocenjen je kao impresivan.

 

1751018266865

Naplatna stanica Lučani, foto: GZS

 

„Na ovoj deonici nalaze se tri petlje i to Pakovraće, Lučani i Prilipac, gde se nalaze i naplatne stanice. Od izuzetne je važnosti što je ovaj deo auto – puta ostvario dobru mrežu sa postojećom putnom mržom. Preko petlje u Pakovraću vezujemo se na magistralni put Čačak – Požega, preko petlje u Lučanima na postojeći državni put Lučani – Guča i na poslednjoj petlji u Prilipcu vezujemo se za postojeći državni put Požega – A rilje – Ivanjica. To je dobro jer je automatski omogućen pristup građanima, ali i privredi koja će se u zoni ovog auto – puta sigurno razvijati”, naglasio je Poledica.

 

1751018127699

Pomoćnik direktora JP „Putevi Srbije” Miodrag Poledica, foto: GZS

 

On podseća da je najveći građevinski izazov bila gradnja tunela Munjino brdo.

 

„Svaka zona i napredak u tunelu iziskivali su od izvođača prilagođavanje vrste oplate i materijala. U ovaj tunel sa sigurnošću mogu reći, ugrađen je najbolji materijal i primenjene su najbolje tehnologije koje postoje u Srbiji i Evropi”.

 

Gradnjom ove deonice auto – puta povezuju se Moravički i Zlatiborski okrug i predstavlja jedan od ključnih infrastrukturnih projekata Srbije u poslednjih deset godina. Osim što će ubzati protok ljudi i robe, prolazak auto – puta kroz ovaj deo zapadne Srbije, značajno će unaprediti život ljudi u mestima kroz koje prolazi.

 

1751018195243

 

„Zaista će se promeniti mnogo toga u opštini Lučani u narednom periodu. Ono što je plan jeste da nedaleko od naplatne rampe u ovoj opštini bude smeštena nova industrijska zona na površini od 100 hektara što će biti vetar u leđa razvoju privrede naše opštine”, kazao je predsednik opštine Lučani Milivoje Dolović.

 

On je naglasio da će prve benefite auto – puta, kada je reč o turizmu, Dragačevci osetiti već početkom avgusta ove godine na 64. Saboru trubača u Guči.

 

1751018213815

Predsednik opštine Lučani Milivoje Dolović, foto: GZS

 

„Otvaranjem auto – puta, put do Guče će se znatno skratiti, jer će sada od Beograda do Guče trebati najviše sat i 40 minuta, ali i putnici koji dolaze iz pravca Požege znatno će lakše i komfornije stići u ovu dragačevsku varošicu”, zaključio je Dolović.

 

 

Inače, ovu deonicu auto – puta Miloš Veliki obišao juče i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je najavio da će auto - put biti otvoren za sedam dana.

 

 

GZS

CACAK LUCANI POZEGA AUTOPUT PAKOVRACE PRILIPAC OTVARANJE

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika planeta sport do

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.