Skandalozna odluka Komisije Saveta za Å¡tampu - pravdaju plagijate i zloupotrebu tuÄ‘ih autorskih dela – sudija u neverici 


Vreme danas promenljivo oblačno ali toplo              Dve osobe povređene u udesu u centru Čačka              Danas je sveti Simeon Mirotočivi              Počele konsultacije o mandataru, predstavnici Kamberijeve liste kod predsednika              Turističke organizacije Zlatibora i Labina potpisali protokol o saradnji              Prva sednica novog saziva opštinskog veća u Prijepolju - raspisan konkurs za sufinansiranje medija             

 
Skandalozna odluka Komisije Saveta za štampu - pravdaju plagijate i zloupotrebu tuđih autorskih dela – sudija u neverici
Trenutno na sajtu: 242       |       Podeli:
12.06.2023 | 0 коментар(а)



Zvuči neverovatno, ali Savet za štampu odlukom da plagijat jeste a prekršaj nije, definitivno je sebi zabo glogov kolac i malo ko nakon ovakve odluke može imati bilo kakvog poverenja u to telo.



Naime, oni su i pored više upozorenja sudije Snežane Andrejević, člana Komisije koja odlučuje o kršenju Kodeksa da se radi o školskom primeru zloupotrebe i prepravke autorskog dela ,,presudili“ da nema kršenja Kodeksa novinara Srbije! 

Ozon pres bez dozvole je koristio tuÄ‘u fotografiju, promenio sadržaj i plasirao je u svom mediju. Autor fotografije dostavio je 364 dokaza da je fotografija njegovo autorsko delo ali sve to nije bilo dovoljan dokaz Jelki Jovanović, Oliveri Milošević, Draganu ĐorÄ‘eviću, Zlatku ÄŒoboviću, Vladu Marešu, Jeleni Petković, Nadeždi Budimović i Tamara Stankov!?
U obrazloženju stoje još skndalozniji argumenti za takvu odluku. Komisiji je bila dovoljna tvrdnja Ozon presa, koji ne spori da je objavio plagiranu tuÄ‘u fotografiju već tvrdi da ona ne pripada autoru koji je imao ni manje ni više nego 364 dokaza.
Uzalud je sudija Snežana Andrejević koja je godinama kao sudija Višeg suada radila na ovakvim predmetima tri puta ukazivala da se radi o ,,školskom primeru“ kršenja kodeksa i zloupotrebe tuÄ‘eg autorskog dela.

„POTPUNO JE NEBITNO ÄŒAK I KO JE AUTOR FOTOGRAFIJE, DA LI JE AUTOR IMAO ILI NIJE IMAO ŠTETU, ÄŒINJENICA JE DA JE OZON PRES BEZ DOZVOLE UZEO TUĐU FOTOGRAFIIJU PROMENIO JOJ SADRŽAJ DODAJUĆI NEKE SVOJE ELEMENTE I PLASIRAO KAO SVOJU. AUTOR JE TOKOM OVOG POSTUPKA DOKAZAO DA JESTE AUTOR FOTOGRAFIJE I POTPUNO JE NEVAŽNO GDE JE I KAKO BILA POTPISANA. PRESUDNO JE DA SE OVDE RADI O PLAGIJATU JER JE OZON PRES KOJI JE ZNAO DA NIJE NJEGOVA FOTOGRAFIJA OBJAVIO BEZ IÄŒIJE SAGLASNOSTI PRITOM PROMENIVŠI ELEMENTE NA NJOJ, ŠTO JE APSOLUTNO NEDOZVOLJENO I TIME KRŠENJE KODEKSA NOVINARA SRBIJE”, kazala je Andrejević na sednici Saveta na kojoj se odlučivalo.

Svi sem nje i predsedavajuće Vide Petrović Škero, prenebregnuli su činjenice koje im je jasno saopštila sudija u dva navrata i upozorila da ne čine to jer se radi o jasnoj zloupotrebi tuÄ‘eg autorskog dela.

Glasali su da kodeks NIJE PREKRŠEN.

Nikolić – Da li se bar malo stidite svoje odluke?

,,Odavno već skrećemo pažnju javnosti na ponašanje Saveta za štampu koji je sada otišao najdalje i ova sramna odluka jasan je dokaz da ta družinu koja bi htela, da neverujete, uÄ‘e i u novi Zakon o informisanju ne može da se nameće ili postoji kao takva. Sve im je u detalje pojasnila, rekao bih nacrtala, gospoÄ‘e Andrejević i Petrović - Škero koje su jedina svetla tačka u toj skupini, i skidam im kapu na poštenom stavu. Nama treba samoregulatorno telo ali ne sa ovima kao što su neke Novakovićke, Jelike, ÄŒobovići ili Mareši već ozbiljna organizacija u kojoj su predstavnici svih udruženja i članovi kao što su one. Takav Savet možemo podržati a nešto ovako ne dolazi u obzir. Moje jedino pitanje za njih je – da li Vas je bar malo sramota? No dobro, uskoro će javna rasprava, ovo im je lična karta, oni ne mogu kao takvi da odlučuju o Kodeksu a ulazak u zakon te ekipe ”druškića„ je u domenu naučne fantastike. Dokaza ima koliko hoćete ali ovaj je kao vrata!”, kaže Gvozden Nikolić, predsednik Udruženja medija i medijskih radnika.

Za Ozon nije vest ko je hakovao mejl, već ko je naseo na lažnu vest sa hakovanog mejla

Inače, Ozon pres je na svom portalu sa namerom da diskredituje urednika Glasa zapadne Srbije objavio fotografiju na kojoj Nikolić umesto reklamne Radojkove vode drži neku drugu vodu. Naime u više čačanskih redakcija stigao je mejl GrO SNS u ÄŒačku u kojem se navodi da je u Ovčar Banji pronaÄ‘ena mineralna voda.
Dežurni novinar u redakciji GZS objavio je tu stranačku vest kao i sve ostale, meÄ‘utim ispostavilo se da je ona stigla sa hakovanog mejla naprednjaka. Svi lokalni mediji nakon tog saznanja skinuli su vest ali je Ozon pres smišljeno objavio fotografiju urednika GZS koristeći tuÄ‘u sliku koju je plagirao.

Dakle, njima nije bilo zanimljivo ko je to falsifikovao tuÄ‘i mejl već je namera da po ko zna koji put napadnu i pokušaju da diskredituju Nikolića. Ispod te vesti namerno su generisali najgore uvrede na račun urednika Glas zapadne Srbije iako vlasnik ovog medija Stojan Marković koji je i sam bio čak i predsednik pomenute slavne Komisije Saveta za štampu odlično zna da to, niti je po kodeksu niti normalno. Šta reći o takvim novinarima, sem - daleko im lepa kuća, kao i ovakvim članovima Komisije koji su se baš namučili da očigledno kršenje kodeksa opravdaju. Upravo taj njihov postupak najbolje je pokazao njiho pravo lice, objasnio je Gvozden Nikolić predsednik Udruženja medija i medijskih radnika.

GZS/UMMR




PODELI:






Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


vest cacak ummr savet za stampu

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 













 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 153.495.743 посета
Тренутно на сајту: 242 посетилац(a)