Necete verovati  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

U Srbiji 12 odsto građana svakodnevno fizički aktivno

09/05/2025
image-gallery-item
FOTO PIXABAY

Slušaj vest

Istraživanjem, koje je sprovedeno u aprilu, obuhvaćeno je više od 1.000 ispitanika iz različitih delova Srbije, a rezultati su predstavljeni simbolično, uoči Međunarodnog dana fizičke aktivnosti, koji se obeležava 10. maja

U Srbiji je 12 odsto građana svakodnevno fizički aktivno, dok svega osam odsto njih navodi da se ne bavi nijednom vrstom vežbanja, pokazali su rezultati onlajn istraživanja u okviru nacionalne kampanje Teži ravnoteži"

Podaci su pokazali da su najpopularniji vidovi fizičke aktivnosti vežbe snage u teretani (48 odsto) i brzo hodanje (45 odsto).

Za njima slede trčanje (23 odsto) i vožnja bicikla (22 odsto), dok se joga, grupni sportovi i ples znatno ređe praktikuju.

Rukovodilac službe za organsku proizvodnju u Privrednoj komori Srbije Dimitrije Ivanović naglasio je da nedostatak fizičke aktivnosti predstavlja globalni izazov, kako za građane, tako i za privredu.

Istakao je da, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, više od 80 odsto adolescenata i 27 odsto odraslih ne ispunjava preporučeni nivo dnevnog kretanja, što direktno doprinosi razvoju gojaznosti i drugih hroničnih bolesti.

"Trošak gojaznosti u Evropi 2020. godine iznosio je 475 milijardi evra, a očekuje se da će do 2030. godine dostići 1.597 milijardi evra godišnje. Dijabetes EU godišnje košta oko 104 milijarde evra za zdravstvenu zaštitu, uz gubitak od 65 milijardi evra zbog smanjene produktivnosti", objasnio je Ivanović.

Fizička aktivnost deluje i utiče na ceo organizam i dodala da može da zameni većinu lekova, ali da nijedan lek ne može da zameni fizičku aktivnost.

Uprkos izazovima svakodnevice, podaci pokazuju da je pozitivan pomak očigledan.

Čak 85 odsto građana izjavljuje da umereno ili veoma vodi računa o fizičkoj aktivnosti, što jasno pokazuje da se svest o važnosti fizičke aktivnosti i zdravog stila života polako, ali sigurno menja.

Nacionalnu kampanju Teži ravnoteži pokrenula je Privredna komora Srbije Udruženje za prehrambenu industriju kao podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti Ministarstva zdravlja Srbije.

Kampanja je prvenstveno okrenuta kontinuiranom informisanju građana o važnosti uravnotežene ishrane i redovne fizičke aktivnosti u cilju postizanja dobrog javnog zdravlja stanovništva.

da se aktivnosti u okviru Nacionalne kampanje Teži ravnoteži upravo sprovode sa ciljem podizanja svesti javnosti da više vode računa o balansiranoj ishrani i fizičkoj aktivnosti.

 

 

TEŽI RAVNOTEŽI

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika redakcija gzs

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.