poštanska  - velika leva
close
banner-itembanner-itembanner-itembanner-item

Moravski koridor napreduje ka Čačku, najintenzivniji radovi na deonici od Adrana do Preljine

25/07/2025
image-gallery-item
Foto: GZS

Slušaj vest

Čačak / Kraljevo - Najširi i najmoderniji auto – put – Moravski koridor, saobraćajna žila kucavica centralne Srbije, brzim tempom napreduje ka zapadu naše zemlje. Radovi na Sektoru 3 od Adrana do Preljine u punom su jeku.

 

„Mi smo nasip završili, a kada je u pitanju izgradnja objekata tu smo na tri četvrtine, kada je reč o radovima na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, tu smo na oko dve trećine izvedenih radova”, kazao je direktor JP „Koridori Srbije” Aleksandar Antić.

 

 

Neimari na ovoj trasi krenuli su punom parom i u asfalterske radove.

 

1753447678141

 


„Na levoj kolovoznoj traci urađeno je 17 kilometara sa dva sloja asfalta, a kada je završni sloj asfalta u pitanju ofrađeno je 6, 5 kilometara. Kada je u pitanju desna kolovozna traka, tu smo na 12, 5 kilometaraodrađenih u sa dva sloja asfalta. Naravno nastavljamo dalje veoma intenzivno, sve je spremno, vremenske prilike su odlične, dana će biti možda I jedna od rekordnih realizacija, jer će izvođač ugraditi više od 4000 tona asfalta. Paralelno sa ovim radovima radi se i na 16 mostova i 23 manja objekta, rekao je Antić.”  

 

1753447525379

Direktor JP „Koridori Srbije” Aleksandar Antić

 


Uporedo sa radovima na deonici od Adrana do Preljine, radi se intenzivno i na deonici od Vrnjačke Banje do Vrbe. Na gradilištima je oko 4000 radnika sa 1850 jedinica mehanizacije i transportnih sredstava. Dinamika radova je izuzetna pa će zadati rokovi za njihov završetak biti ispoštovani.

 

1753447572772

 

„Završavamo radove u skladu sa obećanjem datom predsedniku Aleksandru Vučiću, dakle deonica od Vrnjačke Banje do Vrbe biće završena najkasnije u novembru mesecu ove godine. Mi paralelno sa ovim timom koji radi asfaltiranje ovde radimo i na deonici između Vrnjačke Banje i Vrbe. A kada je u pitanju ova najznačajnija deonica koja će povezati Čačak i Kraljevo, naša su očekivanja da će ona biti puštena u saobraćaj u maju mesecu sledeće godine”, precizirao je direktor JP „Koridori Srbije”.

 

1753447589981

 

Direktor projekta kompanije „Behtel” Šon MekKormak ističe da zaposleni u svim sektorima rade punom parom. 

 

1753448232549

 

„Radimo na montaži nosećih konstrukcija, mostovima i hidrotehničkom uređenju i kako se posao privodi kraju moramo biti sve koordinisaniji. Na trasi je preko 4000 radnika, od kojih su 35 odsto domaći izvođači. To je nešto na šta smo veoma ponosni. Radovi napreduju dobro na svakom kilometru puta od Adrana do Preljine”, naglasio je MekKormak.

 

1753447615307

Direktor projekta kompanije „Behtel” Šon MekKormak

 

Ova jedinstvena saobraćajnica čitavom svojom trasom gradi se između tri Morave, povezuje tri upravna okruga i praktično pola miliona stanovnika naše zemlje i osim što će omogućiti brže i komfornije putovanje biće i dodatni impuls razvoju domaće privrede.

 

 

1753447703291

I upravo zahvaljujući gradnji auto - puteva koji se ukrštaju u Preljini Slaviša Marković odlučio je da svoj biznis nakon 36 godina u Švajcarskoj prenese u kako kaže, saobraćajno - privredni epicentar Evrope.

 

„Moravski koridor će nam omogućiti lakši i brži prolaz prema Nišu, Grčkoj, Makedoniji, Albaniji, za naš posao koji podrazumeva transport i montažu teških građevinskih konstrukcija to je od nemerljivog značaja. Mi imamo sreću ovde u Čačku da imamo dva auto - puta koja se ukrštaju i iz Čačka je moguće pokrivati ceo Balkan”, ističe Marković.

 

1753447719573

Slaviša Marković

 

I Milenko Kostić, stari privredni vuk, gradnju Moravskog koridora percepira kao otvaranje novog portala u svetu biznisa, ali i kao razvojnu šansu  u svakom segmentu života.

 

„Velika je to stvar za nas privrednike. Ja imam firmu i u Nišu i često idem tamo znam koliko će to biti ogroman benefit kada se sve to spoji u Preljini, jednostavno Čačak će biti metropola. Ako vam kažem da je zemljište uz Moravski koridor poskupelo oko 300 do 400 odsto, ono što se nekada plaćalo 1000 evra sada košta između četiri i pet hiljada, što znači da su svi na dobitku prolaskom ovog auto - puta”, naglasio je Kostić.

 

1753447752540

Milenko Kostić


I nema sumnje da će Moravski koridor doneti brojne benefite i nove investicije , pospešiti razvoj turizma i poljoprivrede, ali se ne sme zaboraviti koliko će uticati i na bezbednost u saobraćaju. Meštani sela između Kraljeva i Čačka konačno će odhnuti, jer će crni bilansi na takozvanoj „magistrali smrti” ostati zauvek u prošlosti.

 

1753447781546

 


Inače, ukupna dužina Moravskog koridora je 112,3 kilometra. Deonica od Adrana do Preljine  treća je i poslednja deonica ovog auto - puta. Duga je 30, 66 kilometara i smatra se ključnom, jer direktno povezuje dva grada - Čačak i Kraljevo, Raški i Moravički okrug i predstavlja direktnu saobraćajnu vezu između centralne i zapadne Srbije.

 

GZS

cacak kraljevo moravski koridor radovi

Podeli

facebooktwitterpinterestredditlinkedinwhatsappvibertelegrammail

Dodaj komentar

Ime i prezime
Komentar

Dodaj sliku

image-gallery
|
Dodaj linkclose
1+1=

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.

desna gif velika матис 20 07 -21 07

locationŽupana Stracimira 9/1, Čačak

mailredakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com


Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.


Izrada: DD Coding

© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.