Двери: Нова пљачка грађана Чачка од стране СНС 


Vučić se danas obraća javnosti              U Srbiji danas još toplije, do 28 stepeni              Prvo su podgrevali proteste, a danas pitaju što kasni otvaranje - evo šta im je Todorović odgovorio             

 
Двери: Нова пљачка грађана Чачка од стране СНС
Trenutno na sajtu: 560       |       Podeli:
18.10.2017 | 0 коментар(а)



Чачак - Градски одбор Двери саопштио је данас да се у Чачку одиграва „још једна превара у режији напредњачке власти,

односно да су на удару корисници услуге даљинског грејања, којима ће бити уведен нови намет у виду наплате услуге очитавања калориметара“ .

„Упркос изјавама градоначелника да је стање у градском буџету стабилно, на мала врата се озакоњује отимачина чији је циљ пуњење џепова појединаца блиских Српској напредној странци“ , каже се у саопштењу.

Због тога су Двери градској власти упутиле 17 питања.

1. Обавештења са некаквим уговором са београдском фирмом за очитавање подељена су само пар дана пре почетка грејне сезоне. Годинама је то радило ЈКП Грејање. Зашто сте чекали тако дуго? Каква је улога је ЈКП Грејање у овом послу: посредник између фирми Technomer, Techem и Скупштине станара, или нешто друго?

2. Да ли су сви корисници грејања, чије подстанице поседују локалне калориметре добили обавештења? Колико знамо неки корисници са локалним калориметрима нису добили обавештење о промени начина обрачуна? Да ли за њих не важи ова одлука?

3. На основу чега, ког прописа, закона или слично, су корисници грејања дужни да са овлашћеним контролором закључе уговор о очитавању? Цитирајте тачан пропис, члан, став.

4. Зашто баш фирма Technomer, из Београда? Ко је власник фирме, од кога је „овлашћена“ како кажете, за ове послове, на основу чега и како је изабрана? На основу чега, од кога и по ком основу је овај контролор „овлашћен“? Можете ли доставити копију тог овлашћења? Да ли је, како Закон захтева, спроведена јавна набавка, шта је тражено тендером (технички, комерцијални и кадровски услови), ко се јавио на тендер, зашто је изабрана само једна фирма за уговарање са корисницима грејања и колико има запослених? Да ли су представници корисника грејања, на које се ово директно односи били укључени у процес избора и отварања тендера?

5. Да ли је тачно да је овлашћено лице фирме Technomer, чији уговор намећете, (Душанић Александар), истовремено и исти Душанић Александар директор фирме Techem, чије сте калориметре уграђивали? Или су то два различита лица? Одакле сада фирми Technomer софтвер за очитавање калориметара са радио сигналом, када је то власништво немачке фирме Techem, који не продаје? Да ли то Душанић злоупотребљава софтвер или има сагласност од Techema?

6. ЈКП Грејање је до сада вршило очитавање локалних калориметара, обрачунавало потрошњу и поделу за сваког корисника коме је на тај начин вршен обрачун и наплаћивало. Објасните зашто би сада то радила нека београдска фирма и скупо наплаћивала? Како сте до сада имали техничке услове, а сада немате да вршите очитавање, обрачун и фактурисање по киловатчасу. Зашто то сада накнадно наплаћујете?

7. Када кажете да не поседујете софтвер нити кадар, како сте до сада радили, када је тарифни систем уведен пре пет година?

8. Постоје назнаке да ЈКП Грејање ипак има овакав софтвер, који је у ствари прилагођен фајл у програму EXCEL у који треба само унети очитан податак, односно број киловатчасова са локалних калориметара. Да ли је ово тачно? Шта се дешава са очитавањем локалних калориметара фирме Sontex, са радио сигналом за чије очитавање ЈКП Грејање поседује софтвер за очитавање и користи га?

9. Да ли је тачно да су ваши радници претходне грејне сезоне вршили расподелу киловатчасова управо по наведеном програму EXCEL, који је је ваш бивши инжењер, М.Т. раније израдио и до прошле грејне сезоне и сам вршио обраду података?

10. Како сте се напрасно сада сетили да нема ни кадра, ни софтвера, ни остале могућности да радите ове послове? Да ли је то због тога што у ЈКП Грејање не ради више инжењер М.Т? Зашто је ваш инжењер М.Т. ранијих грејних сезона редовно ишао и читао Techemove калориметре у Ужицу, где је врло често ишао вашим ЈКП службеним аутом?

11. Доставите јавности на увид калкулацију овог трошка, како сте дошли до цифре од 24 еура по стану?

12. По ЈКП Грејање корисници би од ове грејне сезоне требало да добијају три рачуна: један за услугу грејања, други за одржавање опреме, трећи за читање енергије? Да ли је то превише? Да ли то значи да су корисници бацили по 300 евра, колико је коштала уградња калориметара и вентила, јер су сада неупотребљиви?

13. Да ли то значи да још неко ЈП (ЕПС, Водовод...) које очитава мерне уређаје, треба овако да ради и додатно глоби грађане? Да ли се овако ради у другим градовима? Ако ЕПС може са грађанима да склопи уговор о самоочитавању, зашто не може и топлана?

14. Какве везе имају корисници грејања са примедбама које је вама упутила Државна ревизорска институција и са вашом одлуком Надзорног одбора? Зашто ове примедбе не уградите у ваша акта, па тражите сагласност на примену од Градске скупштине?

15. Да ли за ове најновије мере које уводите зна градоначелник, Градско веће, и да ли сте добили сагласност Градске скупштине на још један намет на буџет грађана?

16. Да ли сте на овај намет прибавили мишљење Удружења потрошача, сходно Закону о заштити потрошача?

17. Зашто ЈКП Грејање не омогући грађанима да сами одлуче ко ће и како вршити очитавање и обрачун својих локалних калориметара, уз техничку и правну подршку ЈКП Грејање, уместо што намећете одређеног „овлашћеног“ контролора који ће то радити? Технички сектор и технички директор ништа нису радили на упознавању корисника грејања са потребом плаћања очитавања и расподеле киловатчасова. Потпуно је изостала активност на медијима, месним заједницама, скупштинама станара... Али ЈКП Грејање то очито не занима, јер је посао свима загарантован, па ће адвокати по овом питању имати пуно посла, а предузеће трпети велике трошкове. Грејна сезона је почела, а питање је како ће тећи и како ће се завршити са оваквим исхитреним одлукама и непознавањем основних права корисника грејања.

Двери тражимо хитне одговоре на постављена питања, јер сматрају да ће се тиме актуелна локална власт изјаснити да ли заступа интересе грађана Чачка или интересе монополиста.

„Господине градоначелниче, Милуне Тодоровићу, да ли је ово тај обећани прогрес? Да ли су ово та нова радна места која сте обећали у изборној кампањи? Или је ово још једна шема и комбинација на штету грађана града Чачка!“  наводи се у саопштењу Двери.




PODELI:








Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
032 347 001
redakcija@glaszapadnesrbije.rs

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 155.839.721 посета
Тренутно на сајту: 559 посетилац(a)