наплаћује се једино улаз у резерват Црвени поток, а у току је изградња три капије како би се наплаћивао улаз возилима у парк.
Прва капија у изградњи је у Перућцу, а још две биће изграђене на Kалуђерским барама. У зависности од динамике радова, наплата улаза би могла да почне крајем идуће или почетком 2020. године, пише портал ЗоомУе.
Kапија није значајна само за наплату већ и за контролу посетилаца и промету грађе, имаћемо и статистику посетилаца што до сада нисмо имали, а најбитније што ће та средства бити употребљена за развој, заштиту и промоцију парка - каже Ранко Милановић из НП Тара.
Улаз ће се наплаћивати по возилу, а цена би, према смерницама надлежног министарства, за путничко возило износила од 250 до 300 динара.
Локално становништво ће бити ослобођено плаћања улаза, највероватније, на основу регистарских таблица ББ и УЕ - додаје Милановић.
Тара је проглашена националним парком 1981. године и простире се на површини од око 25.000 хектара. Најпознатија је као станиште ендемске Панчићеве оморике и мрког медведа. Препознатљива је и по мешовитим шумама букве, смрче и јеле које заузимају 80% територије, али и богатој културној баштини: стећцима који су на листи Унескове баштине, манастиру Рача, задужбини краља Драгутина из 13. века и средњовековном утврђењу Солотник из 14. века.
На Тари је риболов дозвољен на језерима, а лов на дивокозе је популаран међу странцима. Посетиоцима је доступно око 290 километара маркираних планинарских стаза и више од 75 километара бициклистичких рута, а велику атракцију представља кањон реке Дрине са језером Перућац на коме се организују крстарења бродом.
ГЗС / Екапија