Немачка се обавезала да се у наредне четири године, до 2020. године на улицама те земље нађе минимум милион електричних аутомобила.
Тренутно их је само 60.000, па познаваоци тврдеда би појава 940.000 половних аутомобила у продајимогла значајно да повећа понуду и у Србији, али и да им обори цену.
Гарант за исправност половног возила је технички преглед, мада се саветује да купац одвезе аутомобил код механичара којем верује. Посебну пажњу треба обратити и на километражу, а треба проверити и дебљину лима на критичним тачкама како би се открило да ли је аутомобил крпљен.
Како процењују највећи увозници половњака из Немачке и продавци у Србији, најтраженији аутомобили могли би да буду јефтинији и до 1.000 евра. Оцена је и да би бар 100.000 половњака који се буду појавили на немачком тржишту могли да заврше у Србији.
Никола Боројевић, директор у једној компанији која се бави продајом половних аутомобила, каже за "Блиц" да је чак од 55 до 60 одсто половњака који се продају у Србији увезено из Немачке, а следе Француска и Италија. Он оцењује да би од милион половњака који би се до 2020. године појавили на немачком тржишту, у Србији могло да заврши најмање 10 одсто.
"Таква понуда несумњиво би и оборила цену половних аутомобила како у Немачкој тако и у нашој земљи, и то за око 10 до 20 процената", процењује Боројевић.
Тако би се, на пример, "голф 5" стар 10 година практично продавао за 500 до 1.000 евра мање, "голф 4" истог годишта био би јефтинији за 600 евра, док би модели који данас коштају до 2.000 евра Срби могли да пазаре по цени нижој и до 400 евра.
Како би смањила емисију угљендиоксида, најјача економија Европе планира да до 2030. обустави продају аутомобила са моторима са унутрашњим сагоревањем. Тек однедавно постоје државне субвенције приликом куповине аутомобила на електрични погон, па је оцена да би током предстојеће деценије понуда половњака додатно јачала у Србији, као и да би цена ових аутомобила требало да буде још мања. Тренутно је у Немачкој регистровано неколико десетина хиљада хибрида и електромобила у односу на чак 30 милиона бензинаца.
На српском тржишту купци прво гледају цену па годиште и квалитет возила. Због тога су најтраженији коришћени четвороточкаши до 2.000 евра и то из Немачке. Поред „опела“, у Србији су најчешће понуде за половне моделе "Фолксвагена", "Аудија" и БМВ-а.
Блиц