Иако то многи путници не знају, право на повраћај дела новца имају и ако им одмор преседне због несносне буке, или уместо 50 метара до плаже “шипче” пола километра. Право на жалбу грађани имају је уговором обећано, а није испуњено, каже Зоран Николић из Насионалне организације за заштиту потрошача.
“Ако је агенција понудила аранжман у хотелу с базеном, а он пет од десет дана није радио, онда труста има право на одштету. Трокреветни апартман мора да има три кревета, а не два кревета и помоћни лежај. Ако смо платили арартман, кухињу у њему мора бити одвојена и имамо право на жалбу ако смо добили студио у коме је кухиња у сколу собе. Имамо право на одштету и ако је у близини превелика бука прашина са градилишта”, истиче Николић.
У Туристичкој инспекцији истичу да се највише пријава грађана на рад туристичких агенција односило на мањи ниво комфора, непостојања климе, мини-бара, базена, игралишта за децу, већу удаљеност смештаја од плаже, нељубазност водича и нехигијену објекта.
“Жалили су се да у собама има мрава, комараца, буба, да је постељина прљава, да се собе не ћисте, не оскудан јеловник без меса”, истичу у Туристичкој инспекцији.
Сулуде жалбе
Да осим оправданих туристи имају и бизарне жалбе, потврђује Александар Сеничић, директор Насионалне асоцијације туристичких агенција Србије који каже да су биле жалбе да море није довољно слано.
“Имали смо туристу који се жалио да је море било узбрдо, а не низбрдо, а он има проблема са куковима”, рекао је Сеничић.
Извор: Курир, Славица Томчић