На секундама РТС оштећен за 650 милиона? 



 

На секундама РТС оштећен за 650 милиона?
29.08.2019 07:27 | 0 коментар(а)



Постоје основане сумње да је компанија „Дајрект медија" од 2009. до 2018. године стекла противправну имовинску корис
Фото: Илустрација

на штету Радио-телевизије Србије у износу од око 650 милиона динара.

Како „Новости" сазнају, до ових података дошло се у истрази коју увелико спроводе Министарство унутрашњих послова и Тужилаштво, а тичу се наводно нелегалног пословања око закупа ТВ секунди, за које би могли да одговарају руководиоци поменуте фирме и појединци из сектора маркетинга у Јавном сервису. Осим тога, озбиљно се испитује и улога Драгана Ђиласа, лидера Странке слободе и правде, који је био власник "Дајрект медије" у време док су се, како сумњају у МУП, дешавале спорне радње.

Према нашим информацијама, појединци из врха "Дајрект медије" и маркетинга РТС под сумњом су да су злоупотребили службени положај, јер су заједничким деловањем нанели огромну штету медијској кући, а посредно и пореским обвезницима који је финансирају.

Подробнији детаљи из истраге говоре да је "Дајрект медија" од 2009. па све до 2018. године, супротно званичим ценовницима РТС, осим попуста који је добила за закуп ТВ секунди, истовремено полагала право на одређени број секунди без накнаде. Основано се сумња да су само по основу финансирања фудбалске Лиге шампиона и Лиге Европе и две серије - "Непобедиво срце" и "Мој рођак са села" - 2, прибавили имовинску корист од 250 милиона динара на штету РТС. Осим тога, поменута компанија је, како се сумња, привилеговано добила и право на одабир најатрактивнијег временског периода за оглашавање и то - без накнаде.

Након анализе потрошених средстава "Дајрект медије" за 2009, 2011, 2012, 2013, годину установљено је да ово предузеће није утрошило буџет на који се уговором са РТС обавезало и на основу којег је добило озбиљне попусте за оглашавање. Наиме, да су приказали стварно утрошен буџет морало би доћи до корекција цена, односно изгубили би право на попуст. На тај начин "Дајрект медија" је, показује досадашњи ток истраге, прибавила око 400 милиона динара за колико је оштећен РТС, односно за колико су оштећени грађани Србије јер се ради о Јавном медијском сервису.

Иначе, информацију о "мутној" купопродаји секунди на РТС саопштио је министар унутрашњих послова Небојша Стефановић. Он је рекао да постоји основана сумња да се ради о озбиљној корупцији у којој су учествовали Ђилас, запослени у његовој компанији, заједно са делом некадашњег руководства РТС. Он је рекао да су поменути "мимо закона обезбеђивали куповину и продају секунди у више различитих емисија током дужег периода".

Подсећара ради, на челу РТС у периоду који је предмет истраге били су Александар Тијанић и Драган Бујошевић, који је и даље директор Јавног медијског сервиса.

"Дајрект медија", тадашња чланица Ђиласове "Мултиком групе" саопштила је 2013. године, да је постала део компаније бугарског бизнисмена Красимира Гергова. Касније су се у јавности појављивале информације да је "Дајрект медија" продата за 17,7 милиона евра и да су нови власници скривени иза чак осам компанија регистрованих у више офшор локација.

Ђилас: хапшења политичке природе

Председник ССП Драган Ђилас је изјавио да је пре 45 дана указивао да ће бити ухапшени неки људи из РТС и из његове бивше фирме под, како је рекао, лажним оптужбама да су нанели штету јавном сервису, додајући да је тада показивао и папир стручних служби РТС који то демантује. Они су приведени на основу одлуке Александра Вучића, додао је.

ГЗС/Новости

 











Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 



























 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 72.914.326 посета
Тренутно на сајту: 93 посетилац(a)