као и пола милиона људи који живе у централној Србији између ова два града, а биће и први "дигитални" аутопут у Србији.
Након што је јуче потписан уговор о изгадњи аутопута у шест трака који за три године треба да повеже Руму и Шабац, а даље до Лознице до 2023. године да буде изграђена и брза саобраћајница са четири траке, председник Србије Александар Вучић најавио је да ће у наредних десет дана уследити потписивање уговора и за изградњу Моравског коридора.
принтскрин Блиц
Према његовим речима, Моравски коридор ће бити готов до 2022. године, а вредност радова се процењује на 755 милиона евра. На ту цифру, каже, треба додати још 20 одсто, колико се, каже, може очекивати да коштају додатни радови.
Осим што спаја два важна европска коридора - 10 и 11 (11 носи назив и Аутопут Милош Велики), који пролазе кроз нашу земљу, Моравски коридор, или како га зову "српски", повезаће земљу изнутра - све веће градове централне Србије између Појата и Чачка - Крушевац, Краљево, Трстеник, Врњачку Бању, што је око пола миллиона људи.
Моравски коридор биће дугачак 112 километара, а према најавама Министарства за саобраћај, грађани овог дела Србије би поред пута требало да добију и нова индустријска постројења.
Како смо раније писали, на подручју аутопута Е-761 од Појата до Прељине планиране су индустријске зоне као и индустријски паркови у Краљеву, Крушевцу, Чачку, Трстенику, Варварину и Ћићевцу.
Осим тога, предвиђено је да се логистички центри формирају у Чачку и Краљеву (планско) и Ужицу (уже утицајно подручје). Процењено је да ови центри могу да запосле између 500 и 1.000 радника.
На овој деоници аутопута, од Прељине до Појата, која се сада прелази за око два сата, треба да буде изграђено укупно 139 објеката од тога 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 петљи.
Како је раније назајвила министарка саобраћаја Зорана Михајловић, изградњом Моравског коридора, Србија ће добити "дигитални" аутопут, са модерним оптичким и дигиталним кабловима, бесплатним интернетом и обавештењима за возаче.
ГЗС/Блиц