економиста и
других стручњака, покренула је иницијативу
да својим знањем из области машиноградње,
као и својим искуством, без икакве
надокнаде помогне најстаријој фабрици
у Краљеву да превазиђе катастрофалне
последице транзиције и лоше приватизације.
Махом пензионисани
стручњаци ФВК, међу којима су и проф. др
Томислав Симовић, бивши генерални
директор фабрике и министар привреде
у Влади СР Југославије, а данас председник
Надзорног одбора ФВК, Владислав
Милосављевић, бивши технички директор,
Јован Спасојевић, бивши директор
"Алатнице", и многи други, окупили
су се око посебног Иницијативног одбора
"Грађанска иницијатива КВ", а под
фирмом Удружења предузетника "Нови
хоризонти 2011". Своје активности
"фабрички ветерани" координирају
са Привредном комором Србије, а о својим
намерама упознали су и Томислава Илића,
градоначелника Краљева, начелника
Рашког округа Небојшу Симовића, као и
ресорна министарства.
- Са вером да
има наде за спас Фабрике вагона ми смо
направили план активности за њен
опоравак. У Фабрици постоје започети
послови који су стицајем околности
застали и који би уз помоћ Владе и
"Железница Србије" могли да бар
упале одавно угашено светло у некадашњем
гиганту домаће машиноградње - каже
Симовић.
Према његовим
речима, у фабрици постоји нереализовани
уговор за производњу 25 вагона за превоз
ролни лима у овом тренутку неопходних
смедеревској железари који би уз мало
средстава могли у кратком року да се
заврше, потом и уговор за производњу
специјаног вагона за превоз тешких
терета, као и за ремонт вагона за потребе
"Железница Србије". Уколико би се
ти послови завршили и наплатили, то би,
уз уређење социјалног програма, био
почетни замајац на путу опоравка ФВК.
- У "Железницама"
постоје послови који се могу поверити
Фабрици вагона, а у Србији постоји
потреба за квалитетним вагонима. Влада
Србије мора помоћи "Железницама"
тако што ће направити нове или поправити
старе вагоне. Тај посао мора се поверити
српској вагоноградњи, а један од
најквалитетнијих произвођача је
несумњиво Фабрика вагона. Осим тога, ми
бисмо у наредном периоду покушали да
обезбедимо и ремонт стотинак вагона -
нагласио је Симовић.
Тиму "фабричких
ветерана" придружио се и Зоран Миновић,
актуелни директор ФВК, што показује и
да менаџмент фабрике подржава ову
иницијативу. А, да би се она реализовала,
потребан је новац који краљевачке
"вагонџије" у овом тренутку немају.
Зато су све очи и упрте у Владу Србије.
Ватрена
полемика
Конференција
за медије коју су јуче у сали градске
скупштине организовали бивши стручњаци
ФВК, прерасла је у ватрену полемику
некадаших и садашњих радника фабрике
који већ две године штрајкују због
неисплаћених зарада. - Не сумњамо у добре
намере бивших стручњака ФВК, али у
фабрици постоје многобројни проблеми
који се гурају "под тепих". Свима
мора да буде јасно да је приоритет то
што радници немају више од чега да живе,
а онда и све остало - поручили су радници
који су присуствовали прес конференцији.
Извор – Вечерње
новости