
Uz veliki trud i rad turističkih radnika, jaz između letnje i zimske turističke sezone gotovo da više ne postoji. Tokom prolećnih meseci, po završetku zimske i pre početka letnje sezone, organizuju se škole u prirodi i rekreativne dečje nastave, dok je jesen rezervisana za poslovne skupove, kongrese i seminare.
Ako govorimo o najslabijim mesecima, to su možda početak decembra i kraj marta, ali u veoma malom procentu. Često se dešava da, ukoliko je lepo vreme tokom vikenda, Zlatibor poseti veliki broj gostiju iz Beograda, Novog Sada, Niša, Kragujevca i drugih većih gradova”, rekao je za RINU Vladimir Živanović iz Turstičke organizacije Zlatibor.

Sezona na Zlatiboru sada traje skoro 12 meseci u godini / foto: RINA
Danas Zlatibor raspolaže sa oko 60.000 turističkih kreveta, raspoređenih u različitim vrstama i kategorijama smeštaja, a svaki turista može pronaći opciju u skladu sa svojim mogućnostima.
„U privatnom smeštaju, cena najma apartmana za porodicu sa dvoje dece kreće se od 30 do 40 evra po danu, a može ići do 80, 90 ili preko 100 evra, u zavisnosti od lokacije, veličine i sadržaja apartmana. Zimska sezona je nešto skuplja zbog većih troškova energenata. Kada je reč o hotelima, u objektima sa tri i četiri zvezdice, cena polupansiona se može pronaći već od 30 do 35 evra po osobi, dok u hotelima sa pet zvezdica cena ide i preko 100 evra, u skladu sa kvalitetom usluge i dodatnim sadržajima kao što su wellness i spa centri, dečje igraonice, animacije i slično”, ističe Živanovič.
Međutim, ekspanzija i razvoj turističkih kapaciteta povlače i problem nedostatka radne snage. Lokalno stanovništvo nije dovoljno da podmiri sve potrebe hotelijerstva i ugostiteljstva, ali radna snaga iz regiona zapadne Srbije i Zlatiborskog okruga trenutno uspeva da odgovori potrebama.
„Na teritoriji opštine Čajetina uspešno radi srednja turističko ugostiteljska škola, koja svake godine obrazuje kadar spreman za rad i dalje usavršavanje. Ipak, najveći izazov je dodatna edukacija zaposlenih, naročito u sektorima marketinga, prodaje i recepcije u hotelima visoke kategorije. Primetan je i manji priliv radne snage iz azijskih zemalja, uglavnom na pomoćnim poslovima poput održavanja, house keepinga i rada u kuhinji, ali u znatno manjem procentu u odnosu na domaću radnu snagu”, kaže Živanović.
Najveći deficit kada su u pitanju poslovi na Zlatibiru jeste kod zanimanja poput konobara i kuvara.
.jpg)
Sezona na Zlatiboru sada traje skoro 12 meseci u godini / foto: RINA
„Posebno su izraženi problemi u kuhinjama restorana, kako sa glavnim kuvarima, tako i sa pomoćnim osobljem, kao i u sektoru održavanja i house keepinga. Kada je reč o prodaji, marketingu i recepciji, za sada nema većih problema”, izjavio je Živanović.
U prvih deset meseci ove godine ostvareno je preko milion noćenja na Zlatiboru, a procena je da će se godina završiti sa više od 1.200.000 noćenja, čime će ova planina ponovo pomeriti granicu registrovanih boravaka na destinaciji.
„Očekujemo uspešnu zimsku turističku sezonu. Ukoliko nas vremenski uslovi posluže i bude dovoljno snega, kapaciteti bi mogli biti popunjeni i preko 90 odsto, što znači i više od 50.000 turista dnevno u pikovima. Destinacija je spremna, hotelijeri su već izašli sa cenama, paket aranžmanima i popustima za rane rezervacije. Sve je spremno za uspešnu zimsku turističku sezonu”, poručio je Živanović.
GZS/RINA
Dodaj sliku
Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, šovinističke ili preteće poruke neće biti objavljeni. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne održavaju stavove Glasa Zapadne Srbije.
Župana Stracimira 9/1, Čačak
redakcija@glaszapadnesrbije.rs | cacakvideo@yahoo.com
Izdavač: Privredno društvo GZS doo Čačak.
Glavni i odgovorni urednik: Gvozden Nikolić.
Registar javnih glasila Republike Srbije broj: IN000143.
Izrada: DD Coding
© Glas Zapadne Srbije 2025. Sva prava zadržana.