Сто пет година од пробоја тунела под Кабларом 



 

Сто пет година од пробоја тунела под Кабларом
03.06.2017 10:46 | 4 коментар(а)



Чачак - На данашњи дан 1912. године, завршен је Видовски тунел дуг је 406 метара, којим је саобраћао чувени Ћира.

Од тада на њему ништа није рађено. Овај оронули тунел све више личи на пећину. Последњи пут 1974. овуда прошао последњи воз од Београда ка Сарајеву и Дубровнику, онда је пруга уклоњена, због неисплативости, како је тада образложено.

Кроз тунел су 1989. прошле цеви водосистема Рзав. Тада је поремећено дно тунела и од тада се прекрстиш пред улазак.

Ова деоница је данас популарни "стари пут" за Овчар Бању, крије неке од најлепших видиковаца и предела Овчарско-кабларске клисуре.


Лед у Видовском тунелу, фото: С. Лукић

Данашње одржавање зависи само од околних манастира који с времена на време затрпају кратере који настају од велике количине воде.

Тунел је 2007. затворен због опасности од одрона, ипак, убрзо су уклоњене барикаде и знакови и то од стране мештана па се наставило са даљим проласцима кроз тунел.

Пре пола века пругу је одржавао железничар по имену Миливоје, муку мучећи с возовима кад мало исклизну из шина. Онда је једне ноћи позвао калуђера из оближњег манастира, па су возећи се на дресини са кадионицом и босиоком освештали тај гвоздени пут којег више нема.

С. Лукић/Глас западне Србије











Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (4)

  • Кербер Ско      | 04.Jun 2017.07:22 h

    Ето наши јадни преци су у тим тешким годинама саградили тако вредан објекат какав данас ови не могу ни да замисле,па није ни чудо што га не одржавају.Да је било памети па данас да саобраћа стари ћира са туристима јелте од глагола турити кроз предео са природним лепотама.Џаба је овде природа поделила природне лепоте кад није уделила и памет.Сад што се тиче швалерације давно сам предлагао да се легализују јавне куће да се зна где је коме радно место као и због све угроженије сексуалности мушке популације,као и да се званично обележе швалерско гребачке стазе да не ландарају вако ноге по врзинама и тунелима.
  • mile.      | 03.Jun 2017.20:44 h

    Gospodo skorojevići. Put koji ide starom trasom pruge je registrovan od strane države Srbije. Ima svoj broj, i država uzima porez od nas korisnika na osnovu zakona, propisana je ODGOVORNOST upravljača puta: Član 15. Upravljač javnog puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu javnog puta i da obezbedi nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na njemu. Ko nepoštuje član zakona i isti mora da odgovara, a pošto niko neće da ga primeni u praksi to je sramota za Gradonačelnika i njegove službe. Gvozdene sramota je ako ne objaviš apsolutnu istinu o postojećem zakonu. ,,Zatvorite put ka Beogradu preko Gornjeg Milanovca kada je izgrađen autoput, jer postoje odroni u Brđanskoj klisuri!!!!!!!!, koji su to apsurdi od naivnih i jeftinih pisaca,,.
  • fasciniran      | 03.Jun 2017.14:07 h

    Bravo za tekst,..bravo, i sliku naravno,..1912 !!
  • стециште с      | 03.Jun 2017.12:06 h

    чувено швалерско место,где мораш да будеш опрезан кад пођеш у швалерско да се не судариш или налетиша на сопствену жену ,која је код "фризера"



  •  



























     


     

    © Глас Западне Србије
    Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
    060 5000 150, 032 347 001

    Импресум

    Статистика сајта:
    Прес: 71.495.010 посета
    Тренутно на сајту: 187 посетилац(a)