Е-трговина у Србији удвостручена током короне 



 

Е-трговина у Србији удвостручена током короне
30.06.2020 14:21 | 0 коментар(а)



Електронска трговина у Србији дуплирана је током пандемије корона вируса, а највише су се куповале намирнице,

мали кућни апарати, рачунари и рачунарска опрема, одећа и обућа.
Продаја средстава за дезинфекцију и за заштиту од вируса порасла је осам пута, саопштила је дигитална агенција Намицс.

Очекује се даљи развој е-трговине пошто је корона вирус почео да мења навике потрошача.

Стручњаци дигиталне агенције Намицс за е-комерц објашњавају да оваква ситуација прати дешавања на светском нивоу и додају да је, према статистици сајта `Ecommerce News Europe`, куповина путем интернета у Европи порасла за 57 одсто.

На одлуку потрошача да одаберу електронску уместо обичне трговине утицала је чињеница да су људи више времена проводили код куће, а самим тим и више користили интернет.

Купци су у обзир узимали измењено радно време продавница, а желели су и да избегавају гужве.

"Корона је несумњиво променила навике потрошача, па су многи купци први пут користили услуге електронске трговине, а други су само учврстили овај образац понашања. Због тога је претпоставка да ће е-комерц тек просперирати. На пример, истраживање нашег партнера, платформе Салесфорце, показује да 36 одсто потрошача не планира да се врати у традиционалне продавнице, све док не буде доступна вакцина против короне", наводи Филип Горт из Намицса.

Горт подсећа да се слична ситуација десила 2003. године током епидемије САРС-а, али истиче да су већа доступност интернета и размере раширености корона вируса утицали на то да прелазак на електронску трговину буде још већи.

„Пандемија се највише одразила на продају дезинфекционих средстава и средстава за заштиту против вируса. Овај сегмент је порастао чак осам пута, док је куповина тоалет папира путем интернета скочила за два пута. Онлајн путем се много трговало и конзервираном храном".

Са друге стране, изостала је куповина кофера, па се овај сегмент смањио за 77 одсто.

"У марту и априлу месецу потрошачи нису куповали ни опрему за организацију венчања, момачких и девојачких вечери?, анализира Горт податке Дигиталног економског индекса.

Горт напомиње да електронска трговина већ дуги низ година обликује тржиште, а да ће КОВИД-19 само утврдити колики су њени домети: "Почевши од тога да потрошачи упоређују цене производа на сајтовима и у продавницама, па до тога да пријатељима и породици препоручују одређене сајтове, електронска трговина постала је део наше свакодневице. Ипак, колики су домети е-трговине, са сигурношћу ћемо сазнати тек кад се потребе и навике корисника врате у регуларне токове", закључује Горт.

ГЗС/Танјуг





Пошаљите ову вест Вашим пријатељима!
ovde slika


e kupovina online

Оставите коментар

Коментари који садрже псовке, увредљиве, вулгарне, шовинистичке или претеће поруке неће бити објављени. Мишљења изнешена у коментарима су приватно мишљење аутора коментара и не одржавају ставове Гласа Западне Србије.

Ваше име:
Ваш коментар:

Спам заштита:

 

Коментари посетилаца (0)

Вест нема коментара.
Будите први који ће коментарисати ову вест!


 



















 


 

© Глас Западне Србије
Жупана Страцимира 9/1, Чачаk
060 5000 150, 032 347 001

Импресум

Статистика сајта:
Прес: 91.384.654 посета
Тренутно на сајту: 84 посетилац(a)